Skoki obrotów w aucie

Jednostka napędowa powinna zawsze chodzić idealnie równo. Dotyczy to zarówno postoju, podczas którego silnik powinien trzymać swoje obroty, jak i podczas jazdy wszelkie skoki obrotów jednostki napędowej nie są niczym normalnym.

Skoki obrotów w aucie.

Skoki obrotów w aucie

Teoretycznie w przypadku starszych samochodów występowanie tego typu usterek może wiązać się na przykład z uruchomieniem klimatyzacji, która w znaczny sposób obciąża pracę silnika.

W nowszych autach problem ten może być trochę bardziej skomplikowany. Diagnozy nie ułatwia także mnóstwo elektroniki służącej do obsługi jednostki napędowej, a co za tym idzie skomplikowana budowa aparatury sterującej silnikiem.

Mogą pojawić się inne objawy skoków obrotów w aucie? Podczas jazdy na poszczególnych biegach i maksymalnym wciśnięciu pedału gazu jednostka napędowa dochodzi normalnie do około 2000 obr./min. po czym następuje gwałtowny przeskok na 3000 obr./min. i po chwili ponowny spadek i wzrost obrotów. Wahania ustępują dopiero powyżej 3500 obr./min. Samochód w tym czasie nie przyspiesza. Może pojawić się zapach spalenizny.

Sprzęgło przyczyną falujących obrotów

Tego typu usterki zdarzają się wielu kierowcom i na ogół wiążą się także ze stratą mocy. Jazda ze skokami obrotów jest bardzo niebezpieczna, gdy po każdym wciśnięciu gazu pedału na przykład podczas wyprzedzania, jednostka zaczyna pracować nierówno i w efekcie cały manewr jest nie jest pewny i bezpieczny.

Przyczyną skoków obrotów jednostki napędowej w tego typu przypadkach okazać może się uszkodzone sprzęgło. Tarcza sprzęgła może zostać nadwyrężona na przykład podczas częstej jazdy na półsprzęgle lub wyciągania zakopanego auta na holu. Może to być również efektem pozostawiania nogi na sprzęgle podczas jazdy.Takie usterki mogą zacząć objawiać się dopiero po upływie czasu.

 

Skoki obrotów w aucie.

Przegrzane sprzęgło prędzej czy później przypomni o sobie, choć jego praca będzie wydawać się normalna. Dlatego też ze wszelkimi problemami ze skokami obrotów w aucie czy to na postoju czy podczas jazdy najlepiej jest udać się do autoryzowanego serwisu.  Powodów takiego zachowania jednostki napędowej może być dużo, a trafna diagnoza problemu jest kluczem do szybkiego, taniego i przede wszystkim pewnego usunięcia usterki.

przeczytaj cały artykuł "Skoki obrotów w aucie. Winne może być sprzęgło"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.