Coupé R vs Porsche 911

Krótki tył, długi przód i potężny silnik pod maską napędzający tylną oś – to założenia konstrukcyjne rodem z szalonych lat 60. Wówczas, producenci nie musieli zwracać szczególnej uwagi na np. emisję dwutlenku węgla. Liczyła się tylko czysta moc i wrażenia, jakich kierowca doznawał podczas jazdy. Właśnie do tej tradycji nawiązuje nowy Jaguar F-Type R. Na rynku musi jednak sprostać groźnemu rywalowi – Porsche 911 Turbo S.

coupe r vs porsche 911

 

Najmocniejsza wersja coupé Jaguara F-Type napędzana jest przez doładowaną kompresorem, 5-litrową jednostkę V8, która generuje 542 KM. To o 10 KM mniej, niż 3.8-litrowy, sześciocylindrowy boxer Porsche. Ponadto, niemieckie auto posiada napęd na obie osie, podczas gdy cała moc v-ósemki Jaguara F-Type R wędruje na tylną oś. W efekcie, Porsche osiąga 100 km/h o 1,1 sekundy szybciej, niż brytyjskie coupe.

 

Coupé R vs Porsche 911

 

Także prędkość maksymalna przemawia na korzyść Porsche. Model 911 Turbo S może się rozpędzić do 318 km/h, podczas gdy F-Type R osiąga “tylko” równe 300 km/h. Jednak dziennikarze serwisu Autocar.co.uk wskazują, że choć dane z tabeli faworyzują Porsche, to podczas jazdy różnice te się zacierają. Dlaczego?

Chodzi o frajdę z jazdy. Czteronapędowe Porsche 911 Turbo S jest tak doskonałe, że aż zwyczajnie... nudne. Pomimo ogromnej mocy, prowadzi się tak samo łatwo, jak Golf GTI, nie pozwalając kierowcy na nawet odrobinę szaleństwa. Tymczasem Jaguar F-Type R zapewnia doznania, które długo śnią się po nocach i sprawiają, że z zegarkiem w ręku wyczekujemy kolejnej przejażdżki tym autem. Porsche da się polubić, ale pokochać można tylko Jaguara.

przeczytaj cały artykuł "Rywalizacja na najwyższym poziomie: F-TYPE Coupé R vs Porsche 911"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.