system bezpieczeństwa

Bez AEB nie ma gwiazdek


EuroNCAP (ang. European New Car Assessment) to niezależna i niedochodowa organizacja powołana w 1997 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele siedmiu europejskich rządów, najważniejszych stowarzyszeń motoryzacyjnych i konsumenckich. Ocenia bezpieczeństwo, głównie poprzez testy zderzeniowe marek sprzedawanych w Europie. Wyniki testów podaje w pięciostopniowej skali. Od tego roku przy ocenie bierze pod uwagę także to, czy samochód posiada system awaryjnego hamowania AEB (Autonomous Emergency Braking). Bez niego nie można liczyć na najwyższą notę. Co to takiego? To system nieraz ratujący życie. Uruchamia się, gdy wykryje przeszkodę na drodze a kierowca nie zareaguje. W zależności od prędkości samochodu AEB zatrzyma pojazd lub zmniejszy prędkość, co ograniczy skutki kolizji.  

Zareaguje kiedy kierowca się zagapi


Dlatego Euro NCAP apeluje do producentów aut, by taki system oferowali w standardzie a nie tylko w luksusowych modelach. Na tym polu Mazda jest absolutnym liderem.
System bezpieczeństwa Mazdy to Smart City Brake Support. Analizuje ruch uliczny i pozwala w porę zahamować. Chroni kierowcę przed najechaniem na tył samochodu jadący przed nim. Używa do tego specjalnego czujnika, monitorującego drogę przed pojazdem. Kiedy wykryje ryzyko kolizji, podnosi ciśnienie w układzie hamulcowym, by hamulce zareagowały bezzwłocznie po naciśnięciu pedału. Jeśli kierowca nie zareaguje, system sam zatrzyma samochód. Urządzenie działa przy prędkościach 4-30 km/h. Sprawdza się szczególnie w korkach. System bezpieczeństwa Mazdy zapobiega kolizjom w niskich prędkościach, które są jednymi z najczęstszych wypadków drogowych.

system bezpieczeństwa

Mazda – liderem w systemach bezpieczeństwa


Z badań Euro NCAP wynika, że aż 79 proc. modeli samochodów sprzedawanych w Europie nie ma systemu awaryjnego hamowania.  Aż 66 proc. producentów nie oferuje go w żadnej wersji swoich samochodów. A powszechność systemu znacząco wpłynęłaby na bezpieczeństwo na drogach, zmniejszając liczbę kolizji nawet o 27 proc. 
Tymczasem Unia Europejska wyznaczyła sobie za cel obniżenie liczby śmiertelnych ofiar na drogach o połowę do 2020 roku. – Szybsze zastosowanie tych technologii w nowych autach uczyniłoby ten plan bardziej realnym – uważa Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.
- Jeśli wszystkie samochody byłyby wyposażone w systemy AEB, można by uniknąć wielu kolizji na europejskich drogach. Mazda CX-5 jest wzorem do naśladowania dla innych producentów aut – dodaje. 
Steve Tomlinson, szef Floty Mazdy: - Bezpieczeństwo i zarządzanie ryzykiem na drodze są kluczowe dla zarządzających flotą. Mazda wyprzedza wielu producentów w sprawianiu, by kluczowe systemy bezpieczeństwa były szeroko dostępne, jak apeluje Euro NCAP .

przeczytaj cały artykuł "Z Mazdą bezpiecznie! Wyróżnienie dla CX-5 za system bezpieczeństwa "

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.