silników mazdy

Dzięki podniesieniu produkcji z 800 tysięcy do 1 mln silników, które ma nastąpić do końca 2014 r., zakład w Hiroszimie uzyska większą elastyczność. W ramach tego planu Mazda zainstaluje w fabryce nową, niezwykle wszechstronną linię obróbki jednostek napędowych. Dodatkowo, istniejąca linia montażu silników MZR zostanie zrestrukturyzowana, aby obsłużyć również produkcję silników SKYACTIV. Oferta Mazdy obejmuje czterocylindrowe silniki benzynowe SKYACTIV-G oraz czyste silniki Diesla SKYACTIV-D. Zwiększenie produkcji jest jednym z kluczowych elementów strategii marki, której celem jest osiągnięcie do 2016 r. globalnej sprzedaży na poziomie 1,7 mln pojazdów. Oczekuje się, że 80 proc. tych samochodów wyposażonych będzie właśnie w technologie SKYACTIV.

Wydajność bez utraty charakteru

Punktem wyjścia do opracowania technologii SKYACTIVE była chęć zaoferowania kierowcom samochodów dla których oszczędność paliwa nie oznaczałaby pogorszenia osiągów. Dziś czarno na białym widać, że SKYACTIV umożliwia realizację tej wizji. Samochody Mazdy są wydajne, elastyczne i dynamiczne. Charakteryzują się także najlepszym stopniem sprężania wśród modeli seryjnych, małym zużyciem paliwa oraz niską emisją spalin bez szkody dla osiągów. Nowe skrzynie biegów i lekka konstrukcja sprawiają, że „trójka”, „szóstka” i model CX-5 (w nich stosowana jest obecnie technologia SKYACTIVE) odznaczają się dynamiką samochodów sportowych i komfortem typowym dla sedanów klasy wyższej. SKYACTIVE stanowi prawdziwy przełom w projektowaniu samochodów i zarazem największe osiągniecie Mazdy w ostatnich latach. Technologia ta jest odpowiedzią marki na tzw. downsizing stosowany przez innych producentów. Szefowie koncernu z Hiroszimy zamiast zmniejszać pojemność silników i dodawać turbosprężarki, zdecydowali się na inne rozwiązania redukujące zużycie paliwa. Dzięki temu Mazdy mają być bardziej wytrzymałe i długowieczne.

Są już trzy, a będzie kolejnych pięć

Poza zakładem w Hiroszimie, od czerwca 2013 r. silniki SKYACTIV są produkowane także w fabryce Changan Ford Mazda Engine Co. w Chinach, a od stycznia 2014 r. zjeżdżają również z taśm produkcyjnych fabryki Mazda Motor Manufacturing de Mexico S.A. de C.V. w Meksyku. Dotychczas globalna produkcja trzech modeli Mazdy z pełną gamą technologii SKYACTIV (stan na koniec marca 2014 r.) przekroczyła milion egzemplarzy. Stało się to po upływie niespełna 2,5 roku od rozpoczęcia wytwarzania Mazdy CX-5 które miało miejsce w listopadzie 2011 r. W modelach nowej generacji z technologią SKYACTIV wprowadzono także koncepcję stylizacji KODO – Dusza ruchu – która ma wyrażać moc, piękno i napięcie, jakie można odnaleźć w świecie dzikich zwierząt. Szefowie Mazdy już zapowiedzieli wprowadzenie kolejnych pięciu zupełnie nowych modeli z technologią SKYACTIV. Ma to się stać do marca 2016 r.

przeczytaj cały artykuł "Wzrost produkcji silników Mazdy"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.