Volkswagen Golf

Jakiś czas temu Volkswagen zapowiedział wersję R400, którą odłożono na półkę. Tymczasem na rynku pojawiła się wersja GTI Clubsport S, która jest szybsza niż model z literką R.


Zanim plany koncernu VW się urzeczywistnią, firmą O.CT Tuning wzięła spraw w swoje ręce i opracowała kilka pakietów wzmacniających turbodoładowaną jednostkę 2.0, która w standardzie oferuje 400 KM i 380 Nm.

W zależności od potrzeb można wybrać jeden ze słabszych pakietów, które pozwalają na podniesienie mocy do 370(480 Nm) lub 395 KM (550 Nm). Dla najbardziej wymagających klientów przygotowano przeróbki, które podnoszą maksymalną moc do 450 KM (550 Nm).

Firma O.CT Tuning nie zdradziła osiągów najmocniejszej wersji, ale można się domyślać, że auto będzie dużo szybsze niż standardowy Golf R, który od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna seryjnej wersji to 250, ograniczone elektronicznie. Wersja "odblokowana" rozpędzi się do 270 km/h. Można więc zakładać, że model o 50 procent mocniejszy bez problemu rozpędzi się do 300 km/h.

Firma O.CT Tuning zapowiedziała, że podobne przeróbki można zastosować we wszystkich modelach grupy VW zasilanych jednostką EA888, czyli takich jak Seat Leon Cupra, Audi S3 czy TTS.

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.