Jaguar

Podobnie jak podczas drugiej wojny światowej, tak i teraz głównymi rywalami brytyjskich producentów są niemieckie koncerny motoryzacyjne. Jaguar postanowił odważnie wkroczyć do niszy, w której niepodzielnie rządzi trójka Mercedes, BMW oraz Audi.

Model XF Sportbrake powstał na bazie Jaguara XF z nadwoziem typu sedan. Inżynierowie deklarują, że od słupka B, czyli tego pomiędzy przednimi, a tylnymi drzwiami, to jednak zupełnie inne auto. Pod względem stylistycznym Jaguar XF Sportbrake zbiera same superlatywy. Pomimo dużego bagażnika auto wygląda zgrabnie i dynamicznie, nadal zachowując luksusową, sportową stylistykę. Wersja kombi jest o 5 mm dłuższa i 70 kg cięższa.

Pojemne, luksusowe i superszybkie - Sportbrake

Dodatkowa masa to oczywiście dodatkowe wzmocnienia, nadwozie oraz ogromna tylna klapa, pod którą skrywa się prawdziwa jaskinia. Bagażnik Jaguara XF Sportbrake pomieści 550 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy powierzchnia ładunkowa zwiększa się do bagatela 1675 litrów. W organizacji przestrzeni kufra pomoże podwójna podłoga, pod którą można trzymać mniejsze, bardziej wartościowe przedmioty. Spore znaczenie mają także regularne kształty bagażnika XF Sportbrake, przez co łatwiej zapakować do wnętrza duże kartony czy torby podróżne.

Kombi Jaguara dostało z tyłu samopoziomujące się zawieszenie pneumatyczne, które w razie przewożenia ciężkich przedmiotów zadba o to, żeby prześwit tylny zawsze pozostawał taki sam. Co ciekawe, brytyjski producent oferuje także Jaguara XF Sportbrake we wściekłej odmianie XFR-S Sportbrake. Tutaj pod prawą nogą kierowcy drzemie 550 KM, a prędkość maksymalna superszybkiego kombi wynosi aż 300 km/h.

przeczytaj cały artykuł "Jaguar XF Sportbrake - pojemna bestia"

Tagi:

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.