Mazda mx-5

Minęło zaledwie kilka miesięcy od czasu, kiedy japoński producent zaprezentował światu zdjęcia modelu koncepcyjnego, który wbrew pozorom nie różni się bardzo od finalnego produktu. Nowa Mazda MX-5 jest jednym z najbardziej oczekiwanych modeli tego roku.

25 lat dziedzictwa MX-5

Roadster został stworzony w ramach koncepcji Jinba Ittai, co można przetłumaczyć jako „jedność konia i jeźdźca”. To hasło doskonale oddaje wrażenia z jazdy poprzednimi generacjami tego auta. Ciasne wnętrze, dobry rozkład mas, wolnossący czterocylindrowy silnik benzynowy z przodu i napęd na tylną oś w połączeniu z manualną skrzynią biegów dawały mnóstwo frajdy.

Nowa Mazda MX-5 ma niełatwe zadanie, którym jest kontynuowanie sagi poprzedników. Generacja ND, bo tak w nomenklaturze fabrycznej określić można nadchodzący model, jest ogromnym krokiem naprzód pod względem stylistycznym. Nadwozie zachowało wprawdzie pierwotną linię, jednak aerodynamiczne udoskonalenia i stylistyczne dodatki wymusiły jeszcze większe obniżenie krawędzi przedniego zderzaka i zaostrzenie kształtów. 

W praktyce jednak wyszło to na plus, a dzięki temu zabiegowi nowa Mazda MX-5 prezentuje się bardzo drapieżnie. Japoński producent zastosował technologię świateł LED, które jeszcze bardziej wyostrzyły reflektory. Teraz wyglądają one tak jakby zostały dosłownie wyciosane w zwartym nadwoziu. 

Kuracja odchudzająca i nowy silnik

Pod względem technologicznym nowa Mazda MX-5 będzie jeszcze doskonalszym roadsterem. Cała konstrukcja została mocno odchudzona i pomimo zamontowania nowych gadżetów we wnętrzu, w stosunku do poprzedniej generacji masa auta zmniejszyła się o 100 kg. To powinno zaowocować znaczną poprawą osiągów, właściwości jezdnych oraz zmniejszeniu spalania.

Obecnie wiadomo, że nowa MX-5 wyposażona będzie w czterocylindrowy benzynowy silnik o pojemności zaledwie 1,5 l. Dzięki technologii Skyactiv-G jednostka ta ma generować moc 128 KM i 144 Nm momentu obrotowego. Nie jest wykluczone, że później do oferty dołączy także mocniejsza wersja, która może być napędzana dwulitrowym benzynowym silnikiem.

Spośród nowinek technologicznych czwarta generacja najpopularniejszego roadstera na świecie wyposażona ma być w pakiet i-Activsense zapewniający najnowsze technologie w dziedzinie bezpieczeństwa. Zaliczyć można do nich układ monitorowania martwego pola, system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu czy reflektory z diodami LED, które automatycznie włączają światła drogowe jeśli zajdzie taka potrzeba.

Nowa Mazda MX-5 zapowiada wielki technologiczny krok naprzód dla auta, które pierwotnie było stworzone z myślą o tych, którzy kochają czerpać maksymalną radość z jazdy. Teraz pozostaje nam czekać na oficjalne dane techniczne i więcej szczegółów dotyczących tego modelu.

przeczytaj cały artykuł "2016: Mazda MX-5 - nadchodzi nowe"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.